MENU

Časté otázky

Výběr a výroba šperku

Doprava a platba

Objednávka šperku

Servis, úprava či výměna šperku a ostatní

Pokud máte jakékoli další otázky, kontaktuje nás prosím na tel. +420 603 219 313 nebo na e-mailu info@klenota.com. Podrobné informace o nákupu najdete také v obchodních podmínkách.

klenota jewelry


Výběr šperku

Jak zjistím správnou velikost prstenu?

Velikost prstenu snadno zjistíte pomocí měřicího kroužku, který vám zdarma pošleme. Někdy však nastávají situace, kdy takové řešení není možné – například u zásnubních prstenů, kdy chcete překvapit toho druhého. Pokud velikost prstenu neznáte, přečtěte si naše tipy, jak ji správně změřit nebo tajně zjistit.

Pokud velikost prstenu nevím jistě, je lepší objednat trochu větší, nebo trochu menší?

Při rozhodování sáhněte raději po menším. Zvětšit prsten o 1–2 velikosti bývá jednodušší než jeho zmenšení. Neplatí to pro širší prsteny, u kterých je jistější zvolit větší velikost, protože sedí těsněji než úzké kroužky. U prstenů s drahými kameny nebo rytinami může být úprava velikosti problém a ve většině případů vám raději prsten vyměníme za nový. Jedinou podmínkou je, že ho vrátíte nenošený.

Vyrobíte šperk i v jiné barvě zlata?

Ano, většinou to možné je – a za stejnou cenu. Vybranou barvu zlata uveďte v poznámce u objednávky, případně nám napište na info@klenota.com nebo přes formulář Dotaz na zboží, který najdete u každého produktu. Vaše přání prověříme a dáme vědět, jestli je změna možná.

Mohu do šperku zasadit svůj vlastní kámen?

Bohužel. Zasazování kamenů, neboli fasování, je jednou z nejsložitějších disciplín ve šperkařství. Abychom mohli zaručit, že bude kámen ve šperku bezpečně usazený, pracujeme pouze s kvalitními kameny od prověřených dodavatelů. Ke každému šperku díky tomu obdržíte certifikát pravosti.

Můžete vyrobit šperky z mého vlastního zlata?

Bohužel. V našem ateliéru pracujeme pouze se slitinami od prověřených dodavatelů, případně si legujeme slitiny vlastní, které jsou ověřeny a zaregistrovány u puncovního úřadu. Kdybychom použili neznámý materiál, nemohli bychom zaručit jeho kvalitu.

Co je to punc?

Punc je značka na šperku, která informuje o jeho pravosti a ryzosti. Před puncováním se šperk označuje odpovědnostní značkou výrobce nebo dovozce. V Česku platí Úmluva o kontrole a označování předmětů z drahých kovů. Více informací o puncu si můžete přečíst na našem blogu.


Doprava a platba

Kolik stojí doprava?

Standardní dopravné i balné je v Česku i většině zahraničních zemí zdarma. Expresní doručení do zahraničí je zpoplatněno. Aktuální ceník najdete tady.

Zasíláte šperky do zahraničí?

Ano, šperky posíláme do celého světa. Standardní dopravné i balné je zdarma po ČR, do Polska, Slovenska, Německa a Francie. V rámci EU jsou v ceně i veškeré poplatky včetně cla a daní. Aktuální ceník do všech zemí najdete tady.

Je možný osobní odběr?

Ano. Šperky si můžete osobně vyzvednout v našem ateliéru v centru Prahy na adrese Bílkova 19, Praha 1. Svou návštěvu si můžete domluvit předem na info@klenota.com nebo +420 603 219 313. Před návštěvou si ověřte aktuální otevírací dobu.

Jak dlouho mi šperk v ateliéru rezervujete při osobním odběru?

Od chvíle, kdy pro vás šperk vyrobíme, vám ho v ateliéru zarezervujeme po dobu 5 dní. Pokud potřebujete na vyzvednutí více času, dejte nám o tom prosím vědět na info@klenota.com nebo +420 603 219 313. Požadovaný den odběru nám můžete napsat i v poznámce u objednávky.  

Nabízíte nákup na splátky?

Nikoliv, v tuto chvíli nákup na splátky nenabízíme.


Objednávka šperku

Kupuji prsten. Kam při objednávce uvést jeho velikost?

Velikost nebo vnitřní průměr prstenu nám prosím napište do poznámky v objednávce. Pokud velikost prstenu neznáte, přečtěte si naše tipy, jak ji správně změřit nebo tajně zjistit.

Jak se dozvím, v jaké fázi je má objednávka?

O všem vám dáme včas vědět na e-mail – objednávku potvrdíme, napíšeme přibližný den doručení a ozveme se i před odesláním. Pokud je u šperku delší dodací lhůta, průběžně vás budeme informovat, v jaké fázi výroby je.

Jak zrušit objednávku?

Jednoduše nám napište na info@klenota.com – a my už se o to postaráme.

Dostanu šperk v krabičce?

Ano, každý šperk bezpečně ukládáme do krabičky, kterou dostanete k objednávce zdarma.

Získám ke šperku certifikát?

Ano, ke každému šperku vám vystavíme certifikát s popisem materiálu, kamenů a celkové váhy. Šperky s diamantem od 0.30 ct mají navíc certifikát mezinárodních společností GIA, HRD nebo IGI. 

Jakou záruku poskytujete na zakoupené šperky?

Na všechny šperky poskytujeme záruku 24 měsíců. U výrobních vad pokryjeme všechny náklady na opravu nebo výměnu včetně poštovného. 

Záruka neplatí, pokud šperk upraví jiný zlatník, je zničený nebo jinak znehodnocený (např. mechanicky poškozený). Více informací najdete na stránce o záruce a reklamacích.


Servis, úprava či výměna šperku

Prsten nesedí. Můžete ho upravit nebo vyměnit?

Prsten vám upravíme nebo vyměníme zdarma do 60 dnů od zakoupení. Jedinou podmínkou pro úpravu nebo výměnu prstenu je, že nám ho předáte nenošený. Po uplynutí lhůty službu zpoplatňujeme. V období předvánočních nákupů od 1.10. do 23.12. je tato lhůta prodloužena na 100 dnů.

Před nákupem prstenu doporučujeme nechat si změřit velikost v nejbližším zlatnictví nebo v našem ateliéru. Podrobnosti o úpravě nebo výměně prstenu najdete tady.

Mohu koupený šperk vrátit?

Šperk můžete bez udání důvodu vrátit do 60 dnů od zakoupení. Výjimkou jsou situace, kdy jsme šperk upravili podle vašeho přání, upravil ho mezitím jiný zlatník nebo je šperk zničený, opotřebovaný, nošený či jinak znehodnocený. Podrobnosti najdete na stránce o vrácení zboží.

Mohu šperk vrátit nebo vyměnit i bez certifikátu a krabičky?

Mezinárodní certifikát společností GIA, HRD nebo IGI zasílaný s některými šperky, jakož i dárková krabička, je součástí zboží a v případě vrácení šperků je nutné tento certifikát a dárkovou krabičku vrátit společně se šperkem. Zároveň je i důležitou součástí certifikát KLENOTA, který slouží jako záruční list. Více informací naleznete v našich obchodních podmínkách.

Jak dlouho trvá vrácení peněz?

Peníze vám vrátíme do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, jakmile nám šperk přinesete nebo pošlete zpět. Vrácení platby kartou může trvat o trochu déle díky převodu mezi bankami.

Upravujete nebo opravujete i šperky, které vyrobil někdo jiný?

Nikoliv, upravujeme nebo opravujeme pouze naše šperky.

Jak se starat o šperky z drahých kovů a kamenů nebo perel?

Každý materiál vyžaduje trochu jiný postup. Přečtěte si naše tipy, jak o své klenoty pečovat

Jak skladovat zlaté šperky?

Ideálním způsobem uložení je šperkovnice vystlaná jemnou látkou. Při dlouhodobém uskladnění doporučujeme šperky uzavřít do plastových sáčků, které zamezí přístupu kyslíku a vlhkosti, a tím i nežádoucí oxidaci. Do šperkovnice/krabičky můžete také umístit kapsli silikagelu. Obě varianty účinně ochrání žluté zlato.

Chci opravit šperk KLENOTA. Co mám dělat?

Servis nebo úpravu šperku lze zajistit jednoduše on-line nebo skrze e-mail info@klenota.com, kde se s vámi domluvíme na dalším postupu a pošleme vám přibližnou cenu úpravy. Pomůže nám, když k e-mailu přiložíte fotografii poškozeného šperku. Jak konkrétně postupovat najdete tady.

Vykupujete zlato nebo zlaté šperky?

Zlato nebo zlaté šperky nevykupujeme.

 




Pro pohodlný nákup a doručení do České republiky doporučujeme navštívit naši stránku v češtině.

Pre pohodlný nákup a doručenie na Slovensko odporúčame navštíviť našu stránku v slovenčine.

Aby zapewnić Państwu jak największą wygodę podczas zakupów, rekomendujemy odwiedzenie naszej polskiej strony.

Für das beste, auf Ihren Standort zugeschnittene Einkaufserlebnis empfehlen wir Ihnen, unsere deutsche Website zu besuchen.

Pour une navigation optimale et adaptée à votre zone géographique, nous vous recommandons de consulter notre site Web français.

For the best shopping experience tailored to your location, we recommend visiting our English website.

For the best shopping experience tailored to your location, we recommend visiting our English website.